22.1.13

Blur je Blur je Blur

Napomena:

Nikad nisam sjedio i/ili pedalirao na biciklima koje ću spomenuti u daljnjem tekstu. Gotovo sigurno nikada i neću. Iz toga proizlazi da sve kvalitativne i kvantitativne činjenice koje ću iznijeti, nemaju nikakvu potporu temeljenu na vlastitom iskustvu i praktičnim znanstvenim metodama. Ako vam to predstavlja problem, odmah prestanite s čitanjem i posvetite se nečem korisnijem poput ispravljanja ljudi koji su u krivu po forumima. Ostali, molim nastavite.

U jednom od prijašnjih postova, objavio sam fotku na koju sam nabasao dok sam listao po Instagramu. Na njoj se jasno dao vidjeti bicikl sa 26" kotačima koji oblikom rame i izvedbom suspenzije izgleda kao Santa Cruz. Pošto nije u pitanju 29-ka niti 27.5-ica, a SC je ispucao sva ostala 26" iznenađenja, bilo je logično da je u pitanju aluminijska verzija Blur TRc-a. Isto kao po receptu s Tallboy-em, pokupilo se brdo love s karbonom, pa je tek onda stigao Tallboy za manje bogate. Tako je i sada, samo vjerujem kako je alu Blur bio puno isčekivaniji nego što je to bio Tallboy. Zašto to mislim? Zbog oca aluminijskog Blura, poznatijeg pod imenom Blur 4X.


4X je prvesntveno služio vozačima Santa Cruz Syndicate-a u slalom i 4X utrkama. U svijetu smrtnika trebao je služiti istoj svrsi, ali stvari su bile nešto drugačije. 4X su najčešće kupovali krupniji momci koji to vole grublje i koji su do tada već iza sebe imali nekoliko uništenih Blur XC-a. Blur XC jednostavno nije mogao podnijeti ono što se očekivalo od njega, nije bio predviđen za vilice koje su stavljali na njega, a nije imao ni mjesta za šire gume koje su bile neophodne za agresivniju vožnju. Blur 4X bio je svjetlo na kraju tunela svima onima koji su tražili bicikl kojem su mogli raditi grozne stvari, a koji bi nakon toga tražio još. Je li stvar bila u tome što je bilo ljudi koji svoje mračne želje i porive nisu mogli upražnjavati sa suprotnim (ili istim) spolom a da pri tome ne završe iza rešetaka ili odrezanog spolovila za vrijeme spavanja, ne znam. Ali 4X je bio kultni hit među biciklistima koji su kužili u čemu je stvar.

Rama je imala mjesta za gume 2.5, imao je 115mm hoda, nisku osovinu pogona, vrlo kratke linkove i ultra krut stražnji i prednji trokut i primao je vilice do 160mm. Nije odmoglo ni to što je downtube posuđen od VP Free-ja. Sve to značilo je i da je rama relativno teška, ali bila je to cijena koju su sljedbenici 4X-a rado platili za neuništivost, stabilnost i ono nešto što je imao samo Blur 4X. Osim među običnim potrošačima, bio je popularan i među frirajderima poput Kirta Voreisa koji ga je često koristio za, paaa - za sve.

I danas, pored svih novih i prestižnih bicikala i kada je izbor veći nego ikad, mnogi još uvijek voze svog 4X-a i vjerno ne pomišljaju na druge bicikle. Kada je Santa Cruz izbacio Blur 4X iz ponude, širom biciklističkog svijeta proglašen je dan žalosti. Svatko tko je imao 4X čuvao ga je kao amiš nevinost, a oni koji ga nisu imali, stavljali su headsete s podesivim šoljicama i kraće stražnje amortizere na svoje Blur LT-ove i na Nickel-e kako bi smanjili hod i spustili osovinu pogona po uzoru na 4X i molili u nadi da će netko iz Santa Cruz-a čuti njihove virtualne vapaje. Ali uzalud.

Onda su pretprošle godine iz čista mira Santa Cruzovci predstavili Blur TRc koji je na prvu dočekan kao zamjena za 4X, iako to nije bila očita namjera SC-a. TRc je trebao na tržištu popuniti prazninu između Blur XC-a i Blur LT-a, imao je modernu geometriju bicikala iz marketinške trail kategorije s niskom osovinom pogona, kutem vilice od 68° i manje, hodom od 125mm... I bio je od karbona. Svi rivjuovi jednoglasno su davali najviše ocjene TRc-u i to s razlogom, jer u pitanju je jako dobar i svestran bicikl koji ima malo konkurenata na dijelu tržišta koji su marketinški stručnjaci izmislili za njega (na pamet mi pada Commencal Meta SL, Banshee Spitfire i Yeti ASR 5). Ali na prvi pogled, to ipak nije Blur 4X. Istina, stvari su se malo promijenile od vremena 4X-a kada je taj bicikl bio anomalija i bio je shvaćen i štovan od strane manjine. Danas to jednostavno nije dovoljno kako bi bio isplativ na tržištu, tako da shvaćam zašto SC s Blur TRc-om nije napravio beskompromisan bicikl kakav je bio 4X. Unatoč tome, siguran sam kako će ljudi uvijek povezivati TRc (i TR) s duhom i karakterom 4X-a iako brojke na papiru nisu identične.

Bez obzira na to, Blur TRc je hit, ljudi čekaju u redu za njega kao za iPhone ___ (na praznu crtu upišite broj po želji) iako je bilo samo pitanje vremena kada će SC izbaciti aluminijsku verziju. Baš to se dogodilo ovaj tjedan kada je uz svečanu objavu izašao i video u kojem Josh Bryceland demonstrira što je sve Blur TR spreman podnijeti bez tužbi za zlostavljanje.


Nimalo ne sumnjam kako će Santa Cruz imati problema s isporukom jer Blur TR je bicikl koji bi svaki brdski biciklist koji drži do sebe trebao imati u garaži. Ili u kući ili stanu, ako nema garažu. Makar voljeli misliti da ste daunhiler, frirajder ili se natječete za jedno od prvih 10 mjesta na XC ili enduro utrkama (neću uzimati u obzir one koji natežu kožice na sve što nosi broj 29), više od Blurovih 125mm hoda ne treba nikome. S naglaskom na ono nikome. Možda zvuči nelogično da su jednom zagriženom hardailašu poput mene puna usta ful suspenzije, ali recimo samo kako je to bicikl zbog kojeg bih rekao Ne! hardtailu. Vjerujem kako je to jedan od najboljih, najsvestranijih i najzabavnijih fs bicikala trenutno. Blur 4X bio bi ponosan.


Nema komentara:

Objavi komentar