17.10.14

Kad odrastem postat ću proizvod

Dok ovo tipkam, posljednji video Dannyja Macaskilla pogledan je gotovo 18 milijuna puta u petnaest dana. Veličanstveni kadrovi još uvijek nedirnute divljine Škotske i Dannyjeva savršena vožnja koju je na trenutke nelagodno gledati jer čovjek je nekoliko puta riskirao život (iako se to njemu vjerojatno tako ne čini), čine video kojega se ne bi postidio ni uvijek prestižni National Geographic. I baš kad pomislite kako se vožnji bliži kraj jer je i sam video pro kraju i Danny se vozi prema plaži, on učini nešto potpuno neočekivano.


Ne ovo na fotografiji, jer to nije završilo u videu. Ako ste ga pogledali, znate na što mislim.

Ovo je definitivno najbolji Dannyjev video do sada. Macaskill, a i ljudi oko njega, svakim njegovim videom pomicali su granice kvalitete. Nazvat ću to kvalitetom, iako je 'kvaliteta' dosta neodređen pojam. Ali njegovi video uratci nisu samo postajali kvalitetniji, već su počeli poprimati epske proporcije. Svaki je u neizbježnoj visokoj rezoluciji, uglancan do savršenosti. Tu je i glazba koja je ozbiljnijeg karaktera i koju nećete pronaći na top listama; lokacije na kojima se snima sve su egzotičnije; Danny svojom vožnjom briše granice onoga što je smatrano mogućim na biciklu. Ne mogu zamisliti kako će nadmašiti ovaj posljednji video. Možda ako Danny "Braveheart" Macaskill sa Red Bullovim bojama na licu bude vitlao mačem dok vozi bicikl na još egzotičnijoj lokaciji.

Što me dovodi do Red Bulla. Siguran sam kako je veliki Red Bull najzaslužniji za Dannyjevu popularnost jer su ga ugrabili čim je postao YouTube hit svojim, do tada, najgledanijim videom.


Tada su navalili i ostali sponzori. U novom videu Danny vozi Santa Cruzov karbon umjesto Orangea (Orange je pored Yetija uvijek uvijek bio odskočna daska za mnoge vozače koji bi dobili unosnije ponude od nekoga tko si može priuštiti talent). Ali vjerujem kako je Red Bull najveći u toj priči. Bez obzira na to, nisu nametljivi. Kaciga s Red Bullovim bojama je na svom mjestu, ali to je to. Danny se čak nije ni okrijepio limenkom istoimenog pića kada je stigao na plažu. Unatoč tome, ne mogu se oteti dojmu kako gledam jako lijepo zapakiran proizvod.

Nemojte me pogrešno shvatiti, nemam ništa protiv Red Bulla i  ne smartam ih velikim crveno-plavim Nečastivim. Red Bull učinio je jako puno za sportove i sportaše koji bez njihove pomoći ne bi bili ni približno toliko popularni koliko su danas. I za sve to zaslužna je mala limenka zašećerenog kofeina (!). Osobno ga ne pijem. Ja sam čovjek od Monstera.

Enivej, ako Macaskill do sada nije bio poznat izvan biciklističkog svijeta, ovim posljednjim videom to će sigurno postati. Što je, opet, dobro za Red Bull. Također, ako zanemarimo Red Bullovu F1 momčad, koja je na zasebnoj razini, usudio bih se reći kako je, uz veselog i potpuno ludog Travisa Pastranu, Danny Macaskill jedan od marketinški najzahvalnijih sportaša koje trenutno sponzorira Crveni Bik. A ima ih jako puno.

I baš zato neki potezi Red Bullovaca nikako mi nisu jasni. Pored tridesetak evenata i tko zna koliko spotraša koje Red Bull sponzorira i koji na razne načine pridonose imidžu Red Bulla i pomažu prodaji srebrnih limenki, ne mogu zamisliti koji se razlozi kriju iza sponzorstva pojedinih likova. Uzmimo npr. ovu spodobu dolje.


Nema ga na natjecanjima (osim na Pannonianu, gdje u posljednje vrijeme ima ulogu suca), ima 4 (slovima, četiri) videa na svom YouTube kanalu, nema ga u reklamama, u časopisima... U biti, nema ga nigdje. Dobro, lažem. Ima ga na njegovom Facebook profilu. Zanemarimo to što je šugav ambasador za svoje sponzore i sport općenito; on čak nema ni vještinu kojom bi opravdao sve što je dobio. Da, napredovao je jer je zahvaljujući sponzorima imao na raspolaganju sve ono što prosječni biciklisti nemaju za života, ali unatoč tome, siguran sam kako postoji hrpa nesponzoriranih klinaca koji su vještiji na biciklu i koji imaju više karaktera.

Drugim riječima, čovjek je apsolutno nebitan. Da sam na njegovom mjestu, poslao bih pismo isprike svojim sponzorima, zahvalio se i više im se nikad ne bih javio.

Shvatio bih da je Red Bull želio popularizirati svoje piće u Hrvatskoj tako što će sponzorirati nekog sportaša iz Hrvatske koji se uklapa u Red Bullov ekstremni karakter. Ali osim njegove obitelji, nekoliko prijatelja, ljudi koji se bave brdskim biciklizmom u Hrvatskoj i onih koji ga prate (ukupno, to uopće nije puno ljudi), nitko ne zna tko je ljigavac s fotografije. I nitko neće kupiti Red Bull zato što je netko iz Red Bulla greškom odlučio sponzorirati tog istog ljigavca.

Što me dovodi do onoga što me stvarno zanima. Naime, gdje je u toj priči Chris Akrigg? Nemam namjeru pljuvati po Macaskillu jer čovjek je zaslužio sve što je dobio otkad je izašao iz biciklističke anonimnosti, ali on i Akrigg već su dugo dvojica biciklista koje se često trpa u isti koš. Obojica su trial stil vožnje podigli na novu razinu i odveli ga u prirodu na vrlo kreativne načine. Čak su zajedno i nastupili u jednom nevjerojatnom videu sa isto tako nevjerojatnim Martynom Ashtonom, tako da nema govora o nekakvoj konkurenciji.

Dakle, znamo što se događa s Dannyjem, ali... Što je sa Akriggom? Zašto se nitko od glavonja iza energetskih pića ili većih biciklističkih tvrtki ne sjeti njega? Pretpostavljam da postoji lojalnost od strane Akrigga prema dugogodišnjim sponzorima, ali ne vjerujem kako bi odbio unosnu ponudu.



Jer nitko ne može reći da Akrigg ne zavrijeđuje više. Chris Akrigg je Jackie Chan biciklizma. Osim što Akrigg bolje vozi nego što Chan glumi. Ima vještinu, ima stil, kreativan je, ima duha, dobar je prema svojim sponzorima; osim što (naravno...) vozi u svojim videima, također ih sam "režira" i editira. Sa snimanjem mu često pomažu prijatelji, a ponekad uskoči Victor Lucas. U posljednjem videu iza objektiva stajao je čak i Alex Rankin, što je bilo ugodno iznenađenje.

Ne mogu reći da Akriggovim videima kao takvima nešto nedostaje. Baš naprotiv, zahvaljujući kreativnim idejama, Akrigg u svakom uratku napravi puno sa malo. Svaki video izgleda skuplje nego što je ustvari bio i ne-tako-egzotične lokacije iskoriste se na najbolji mogući način. Imam dojam da zbog manje pažnje koja mu se pridaje, u usporedbi s nekim drugim biciklistima, djeluje kao "čovjek od naroda". Ili, u nedostatku bolje hrvatske riječi, underdog.

Da li bi sponzorska lova utjecala na Akrigove video uratke tako da bi postale perverzije visoke rezolucije iz perspektive lebdećih dronova? Da li bi zbog toga imao više klikova na nekom od video portala? Je li mu to uopće bitno? Ili bi bilo bitnije njegovim sponzorima? Ili bi mu samo pomogla da ostvari ideje koje inače ne može financijski realizirati? Možemo samo čekati i vidjeti.

Ovo je još jedan video s hardtailom koji do sada nije završio na blogu. Nepravda ispravljena.

4 komentara:

  1. zgođušan ovaj M&M gangsta, koda je ispo iz meksičkih sapunica kao negativac "por supuesto" !!
    ppfffffffff
    video od danny-a me stvarno oduševio i podsjetio na sve akriggove uratke
    bravo šta reć

    OdgovoriIzbriši
  2. zgođušan ovaj M&M gangsta, koda je ispo iz meksičkih sapunica kao negativac "por supuesto" !!
    ppfffffffff
    video od danny-a me stvarno oduševio i podsjetio na sve akriggove uratke
    bravo šta reć

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kakav gangsta, to ti je obični domaći pozer. Za njih piše da: "Pozeri nisu karakteristični samo za ovo podneblje, rašireni su posvuda. Dobro uspijevaju u svim uvjetima, parazitski su organizmi i gotovo ih je nemoguće iskorijeniti. Zbog velike količine dezodoransa kojima su svakodnevo izloženi, imaju razvijenu imunost prema većini otrova protiv gamadi. Na Facebooku i ostalim društvenim mrežama nemaju prirodnih neprijatelja."

      Istina, ima sličnosti s nekim pogibeljnim lokacijama na kojima je vozio Akrigg, ali Macaskill je to odveo još malo dalje. Svaka mast, ali Akriggov stil ipak mi se više sviđa.

      Izbriši
  3. također potpisujem za akrigga chrisa
    Mackaskill jbg ima RB i sada SC koji mu mogu priuštit još veći vrh..al neka

    OdgovoriIzbriši