13.4.15

Bradom protiv gluposti

Prije nekoliko dana bio sam s nekoliko kolega na putu kući s posla. Nisam vozio, bio sam vrlo pasivni suvozač. Kod Slavonskog Broda spustili smo se s autoputa i možda uspjeli odvesti nekoliko stotina metara prije nego nas je zaustavila policijska patrola. Standardno, prometnu i vozačku, molim. Ali ne samo to. Tražio je i osobne od sve trojice, te je poput carinika tražio da se otvori i prtljažnik da može pogledati ima li u unutra pokoje truplo. Zatim je otišao do kombija s našim dokumentima gdje je njegov kolega vrlo sporo ili vrlo pažljivo (ovisi koga pitate) provjerio naše podatke. Nakon omanje vječnosti organ se vratio i podijelio nam dokumente. Osim što je zadržao moju osobnu i oslovio me prezimenom. Kad sam mu sa stražnjeg sjedala pokazao da sam ja taj kojeg traži, vratio mi je osobnu uz "savjet" da se obrijem jer ne ličim na sebe.

Sada slijedi jedan flashback pet i pol mjeseci unatrag kada sam odlučio pustiti bradu. Nikad u životu nisam imao bradu dulju od one stare nekoliko tjedana, pa sam odlučio to promijeniti. Uvijek sam se divio ljudima koji su imali guste i duge brade. Neki muškarci sanjaju o tome da imaju veći penis; nekima je želja da budu mišićavi (pogotovo kada su noge u pitanju); neki pate zbog svoje ćelavosti. Ja bih bio presretan kada bih mogao imati bradu poput gospodina na donjoj fotografiji.


Pošto nemam dovoljno dihidrotestosterona, te stoga nisam dovoljno obdaren bradom, ili obraden, pomirio sam se s time da od mene nikada neće biti viking i prihvatio moju bradu kakva god jeste.

Razloga za puštanje brade je mnogo. U posljednje vrijeme mnogi puštaju bradu jer je brada u modi. Ne znam kako nešto kao što je brada može biti u modi. Je li brada i prije bila u modi? Kada je prestala biti u modi? Zašto brada uopće mora biti u modi? Koji idiot uopće stavlja bradu u kontekst s modom?

U mojem slučaju, brada je puštena jer mi se sviđa kako izgleda. Moja žena skrenula mi je pažnju da zbog toga izgledam kao lumbersexual. Jer, ne znajući za taj trend, oduvijek volim nositi i jeans, radne cipele i flanelske košulje. A to je, kako sam prekasno saznao, "radna odora" modernih muškaraca koji time pokušavaju povratiti muškost nepovratno izgubljenu za vrijeme vladavine metroseksualaca. Pa ti vidi.

Izgled na stranu, još jedan od razloga zbog kojih puštam bradu je i činjenica da se tome treba posvetiti i biti poprilično strpljiv. Jer brada nije nešto što možete napraviti u jednom trenutku nadahnuća. Također se ne može poreći da je brada oduvijek bila znak muškosti. Ne mogu reći da se zbog brade osjećam više kao muškarac, ali definitivno se osjećam kao veći muškarac naspram silnih Justin Bieber/Vanilla Ice kopija koje su preplavile ulice. Realno, to ne znači puno jer i većina žena su veći muškarci od njih.

Vratimo se sada u prošli petak kada mi je organ rekao da ne ličim na sebe. Što to znači? Da ne ličim na moju fotografiju na osobnoj iskaznici? A na koga onda ličim? Vjerovao sam da ličim na mene s bradom. To su samo dlake na licu, a ispod njih sam još uvijek ja. Ništa u vezi mene nije se promijenilo. Još uvijek imam isto ime i prezime, istu adresu stanovanja, JMBG, OIB, krvnu grupu. Nije se promijenilo niti mjesto, bolnica i vrijeme mog rođenja. nisu se promijenili ni podaci mojih pokojnih roditelja, kao ni podaci njihovih pokojnih roditelja. Nisam militantan i nemam fundamentalističkih uvjerenja koja bi trebala zabrinjavati bilo koga u MUP-u, Ministarstvu obrane ili u nekoj od tajnih službi. Koliko god ih ima.

Zbog toga mi nije jasno, zašto nekome smeta moja brada? Zar bih sada trebao do kraja života izgledati kao na fotografiji sa osobne? Ili možda zbog brade praviti novu osobnu? A što da sam rođen s bradom i da sam se nakom tridesetak godina života odlučio konačno obrijati? "Gospodine, molim vas da pustite bradu, ne ličite na sebe." Pitam se je li itko ikada to rekao Billyju Gibbonsu? Već 40 godina on i Dusty Hill imaju duge brade, sunčane naočale i šešire gdje god se pojave. Čisto sumnjam da tako izgledaju i na osobnim dokumentima. Doduše, nije uvijek bilo tako.


Bez obzira na to, ne vjerujem da im je ijednom u ostatku života prišao neki murijaš i rekao da se obriju jer ne liče na sebe. Ali nisu u pitanju samo organi nesigurnosti i općeg nepovjerenja. Vrlo često primjetim vrlo upadljive poglede ljudi koji bleje u moju bradu i prave face kad da je netko prdnuo. Vrlo slično licima ljudi koji iz svojih automobila bulje u vas i vaš bicikl nakon što vam na cesti oduzmu prednost. Ne mogu garantirati da i inače tako ne izgledaju. Na poslu je ista priča. Ne prođe dan a da me trenutni šef ne ispituje nešto u vezi brade, dok su komentari većine ljudi koji rade samnom ograničeni na kontekst Al-Quaede i četnika.

U čemu je problem? Zašto ljudima bez brade smeta brada? I zar militantni islamisti i četnici imaju nekakav monopol na brade? Jesu li oni nešto kao ZAMP kada su u pitanju brade? "Svatko tko se odluči na puštanje brade dužan je istu prijaviti i uredno plaćati mjesečnu naknadu za tu bradu. Naknada je ista bez obzira na duljinu brade. Svako kršenje pravila kažnjava se spaljivanjem ili rezanjem grla, ovisno o prebivalištu prekršitelja."

Ako se ne varam, brade su postojale i prije terorista i četnika. Pećinski ljudi imali su brade. Vikinzi su imali brade. Isus je imao bradu! Kao i barem polovica od onih dvanaest polupismenih idiota koji su ga pratili u stopu i na koje otpada dobar dio Biblije. Pretpostavljam da niti jednom u Bibliji nije opisana zgoda gdje je neki Rimski vojnik zapovjedio Isusu da se obrije jer izgleda kao četnik. Veliki ljudi kroz povijest imali su brade. Siguran sam da Abraham Lincoln nije ubijen zbog brade.

Uglavnom, bez obzira na količinu gluposti oko mene, ne namjeravam se brijati. I znam da ovaj post nema veze s biciklima. Poraditi ću na tome neki drugi put.


Nema komentara:

Objavi komentar