19.10.15

Vjerujte hajpu

Prije nego počnete čitati ostatak posta, prvo pročitajte prvi odlomak iz ovog posta koji je također bio posvećen patikama koje grip znače. Neki od vas će se vratiti i nastaviti čitati, dok mnogi drugi neće. Svima onima koji se nisu pronašli u odlomku dotičnog posta želim dobrodošlicu. I ovaj put će biti govora o Five Ten patikama (a o kojim drugim?), ali ovaj par obuće nešto je drugačiji od Five Ten patika koje sam inače nosio.

Postojao je trenutak kada sam imao četiri para 5.10. Dva para sam prodao kada sam prodao i bicikle; jednome sam zlostavljao đonove do neprepoznatljivosti, tako da sam ostao samo na jednom trošnom paru. Zato sam prije nekog vremena odlučio investirati u novi par Five Ten-a. U idealnom slučaju, imao bih jedan par za bicikl i još jedan za sve ostalo, a kako si takav luksuz trenutno ne mogu priuštiti morao sam pronaći nekakav 5.10 kompromis.


Upoznajte Aescent. To je trebao biti par Five Ten-a za sve ostalo, ali zbog gore navedenih razloga Aescent su postale moje patike za sve. Bez 'ostalo'.

O čemu se radi? Five Ten ove patike prodaje kao 'approach' obuću. To bi bila obuća koju obično koriste penjači kada sa svojim strunjačama, užadi i ostalom opremom prilaze mjestu na kojem će se penjati u patikama za penjanje. Taj put prilaska zna biti relativno nepristupačan, pa je stoga dobro imati i odgovarajuću obuću jer gojzerice su često "previše obuće" za tu svrhu.


Ali ako je suditi po mnogim penjačima, freerunerima, slacklinerima, BASE jumperima, svjetskim putnicima na biciklubrdskim biciklistimaženama, pa čak i po Sam Hillu i nekim drugim daunhilerima, nisam jedini koji koristi Aescent za puno toga. A kakav je život s ovim švicarskim nožićem od patika? Idemo nekim redom.

Aescent je vrlo lagana patika. Osim laganih materijala tome pridonosi i znatno manja količina istih na gornjištu, tako da ove patike neće zaštiti vaše nožne prste od udaraca različitog podrijetla kao što je to slučaj kod specifičnije biciklističke obuće. Također, definitivno nisu nešto što bi trebali nositi po hladnom vremenu i na vožnjama na kojima očekujute kišu ili blato. Znači, strogo suho. Ali zato su iznimno prozračne za jedne patike i vrlo se brzo suše nakon mokre vožnje ili pranja u perestrojki.


Što se veličine tiče, identične su ostatku Five Ten kolekcije, pa ako ste već imali ili imate Five Ten koje vam odgovaraju, nećete pogriješiti ako kupite Aescent iste veličine. Ako imate ravna, normalna i široka stopala, savršeno će vam odgovarati. Moja stopala su prilično uska i s visokim lukom. Drugim riječima, imam stopala kao kokoš. Zbog toga nemam dovoljnu potporu luka u patikama i moram ih malo jače pritegnuti kako bi se riješio praznog prostora. To su ujedno i jedine zamjerke koje imam na Aescent, iako mi to nije uzrokovalo probleme prilikom nošenja. Naprotiv, čak ni nakon cjelodnevnog nošenja i dežuranja na nogama, nije bilo bolova u stopalima niti zamora istih.


A sad malo o odnosu između patika i pedala. Očekivao sam kako će biti "motanja" patika oko pedala prilikom većih napora pri pedaliranju, ali pokazalo se kako je središnji dio patike dovoljno krut da do toga ne dođe. Pomaže to što imam pedale s velikim platformama, ali unatoč tome mogu reći da je Aescent osjetno stabilnija patika za pedaliranje u usporedbi s klasičnim Freeriderom, a pogotovo u usporedbi s Line Kingom.

Kada je u pitanju grip, stvarno biste trebali vjerovati hajpu oko Five Ten-a, iako same definicije za 'hype' ukazuju na suprotno:

1. Pretjerana promidžba i strka uzrokovana istom
2. Pretjerane i ekstravagantne tvrdnje, pogotovo u oglašavanju i promotivnim materijalima
3. Trik prilikom oglašavanja ili promocije
4. Nekakva namjerna zabluda, obmana

Oni koji su probali, znaju. Oni koji nisu, neka probaju što prije. Siguran sam kako će o pojmu 'grip' razmišljati drugačije. Oko toga nema nikakve zablude.


Tako je i s Aescentom. Đon je dizajnom gotovo identičan Five Ten-ovim biciklističkim proizvodima što pridonosi standardno teškom namještanju stopala prilikom vožnje. Ali to je dobra stvar i na nju se naviknete. Mogu reći da nije bilo nikakvih iznenađenja, pogotovo kada se uzme u obzir da sam cijelo vrijeme bio na hardtailu s krutom vilicom. Jedina situacija u kojoj je znalo doći do odvajanja patike od pedale bilo je prilikom pedaliranja uzbrdo u trenucima kada bi mi popustila koncentracija i kada bih sam podignuo nogu s pedale.


Bio sam malo skeptičan oko MI6 gume, točnije oko njene trajnosti. Internetski mudraci slagali su se oko vrhunskog gripa, ali bilo je kukanja oko fotografija đonova u jako lošem stanju. Pokazalo se da je zabrinutost bila nepotrebna. Nakon pola godine svakodnevnog hodanja i lopatanja na single speedu i to na pedalama s vrlo krvoločnim pinovima, đonovi izgledaju gotovo nedirnuto. I ne samo da sam ugodno iznenađen trajnošću nove gume već i njenom mekoćom te podatnošću. Nema više onog plastičnog zvuka koji je proizvodila S1 guma na Impactima i Freeriderima i kojoj je trebalo neko dulje vrijeme kako bi omekšala nošenjem.


Uglavnom, brdski biciklist i pješak u meni vrlo su sretni mojim odabirom. Da li bih preporučio Aescent? Naravno. Ako tražite nešto što ćete koristiti isključivo za pedaliranje, ovaj Five Ten će vas služiti sasvim dobro, iako nije idealan za ekstremnije situacije. U tom slučaju radije investirajte u nešto biciklističkije iz Five Ten-ove ponude. Ali ako tražite svestrane patike za gotovo sve i ako vam se sviđaju kombinacije boja, ne tražite dalje.

Nema komentara:

Objavi komentar